Виробництво витратних матеріалів масового споживання – це завжди прибутковий бізнес із мінімальними ризиками. Але для туалетного паперу є особлива перевага плюс до всього – це невеликі інвестиції для подолання порогу входу в бізнес для початківців. Тому головні мінуси – це велика конкуренція та демпінг цін. Потрібно створювати великі обсяги продажу туалетного паперу для суттєвих доходів, але отримувати стабільно маленький прибуток відносно легко.
Завдяки своїй високій рентабельності, виробництво туалетного паперу приваблює сьогодні багатьох підприємців, які хотіли б успішно розпочати свій перший бізнес із мінімальними початковими вкладеннями. Однак успіх такого бізнесу багато в чому залежить від правильного планування та організації технологічного циклу.
На перший погляд, рентабельність виробництва туалетного паперу знаходиться на високому рівні, якщо розраховувати за формулою:
Ra = P/A
Де:
Але головна перешкода – це велика конкуренція і на її перешкоду слід закладати великі витрати на просування туалетного паперу для завоювання своєї частки ринку. Відомі бренди всіляко перешкоджатимуть. В результаті витрати на рекламу, бренд та маркетинг роздмухують собівартість до такого рівня, маржа падає в кілька разів. І нашу формулу у знаменнику слід ускладнити, додавши вартість оборотних коштів WC (Working Capital) для отримання реальних значень рентабельності:
Ra = P/(A + WC)
А коли конкуренти плюс до всього демпінгують (від англ. dumping — скидання) ціни за допомогою акцій і прибуток знижується в чисельнику – виробництво вже є нерентабельним.
Тому, як і в будь-якій успішній справі, потрібно починати з малого і завжди бути готовим до досягнення плато на низькому рівні і вчасно продати готовий бізнес. Кожен інвестор завжди повинен знати свою точку входу та точку виходу. Якщо ж вас влаштує стабільний невеликий дохід як додатковий, то з таким прибутковим у цій справі можна досить непогано досягти успіху. Тим більше, що ви виробляєте продукт із тривалим терміном зберігання.
Спочатку вибудовуйте свою стратегію таким чином, щоб орієнтуватися на маленькі точки збуту із привабливим ціновим продовженням для них. Великих обсягів продажів вони не здатні реалізувати, але не варто забувати, що туалетний папір – це витратний матеріал масового споживання і попит на нього завжди і стабільний.
Перш ніж ухвалити рішення про створення бізнесу з виробництва туалетного паперу, необхідно провести ретельний та якісний аналіз ринку, а також підготувати бізнес-план. У ньому мають бути враховані заплановані інвестиції, поточні витрати та складено прогноз на отримання майбутніх доходів для окупності вкладень.
Можна виділити такі основні переваги виробництва паперових витратних матеріалів вдома:
Основною складністю у цьому бізнесі є висока конкуренція та насиченість ринку продукцією. Цей фактор має враховуватися під час планування майбутньої ціни та стратегії збуту.
Важливою конкурентною перевагою заводів, які випускають продукцію оптовими партіями, є її невисока ціна. Таким чином, орієнтиром для забезпечення стабільного попиту на продукцію, що випускається, стає підтримання високої якості продукту в поєднанні з привабливою ціною середнього або низького цінових сегментів.
Планування бізнес-проекту має відповідати на такі питання:
Рентабельність виробництва туалетного паперу:
Стаття витрат | Орієнтовна ціна | Кількість | Сума | Готова паперова основа | $407,00/1т. | 1т. | $407,00 | Етикетка | $853,00/1т. | 0,025т. | $21,33 | Картонна втулка | $293,00/1т. | 0,06т. | $17,58 | Клей | $1/1л. | 2л. | $2,00 | Електроенергія | $0,17/кВт | 64кВт | $10,88 | Оренда | $5/1кв.м/1міс. | 80кв.м | $400,00 | Зарплата оператору | $200 | 1чол. | $200,00 | І того витрат | $1058,79 | Кількість рулонів вироблених з 1 т. сировини | 10500шт. | Роздрібна ціна за 1 рулон | $0,21/шт. | Дохід від реалізації 1 т. готової продукції | $2205,00 | Прибуток | $1146,21 |
При щомісячному виробництві та реалізації готового продукту в обсязі 1 т початкові вкладення окупляться менш ніж за 2 роки.
Отже, при правильному плануванні, а також ефективному виробництві та налагодженому збуті міні-виробництво стає дійсно вигідним підприємством з мінімальними початковими вкладеннями.
Залежно від типу використовуваної сировини, виробництво туалетного паперу буває двох типів виробничого циклу:
Виробництво повного циклу готової продукції з макулатури, хоч і є більш прибутковим, вимагає великих початкових вкладень на придбання дорогого обладнання, а також більшого штату спеціально підготовлених співробітників для виконання складних та трудомістких робіт.
Найкращим для домашнього виробництва є неповний виробничий цикл.
Сам технологічний цикл відрізняється простотою, тому не вимагає спеціальної кваліфікації для персоналу. Крім того, верстати для цього виду виробництва не відрізняються складністю та високою ціною, тому вкладення в їх придбання будуть мінімальними.
Сам процес випуску продукції з рулонів паперової основи можна розділити на етапи:
Устаткування, яке використовується у виробництві туалетного паперу, відрізняється за складністю та ціною відповідно. Однак для організації міні-виробництва в домашніх умовах необхідним мінімумом є придбання наступних верстатів:
Найбільш доступне обладнання на ринку виробників:
Фото | Найменування верстатів | Потужність | Габарити (д/ш/в) | Вага | Особливості | Ціна |
![]() | Розмоточно - намотувальний верстат (економ) | 4 кВт 380 вольт | 3,5м/2,2м/ 1,5м | 2т. | 15000 рулончиків за зміну | $6700 |
![]() | Стрічкова пилка для різання логів | 1,5 кВт 380 вольт | 1,3м/0,7м/ 1,85м | 300кг. | Є вузол заточування | $2000 |
Для того щоб забезпечити у майбутньому зручну співпрацю з торговельними мережами та супермаркетами, необхідно зареєструвати бізнес у формі «Товариства з Обмеженою Відповідальністю».
Перед тим як буде виконано реєстрацію бізнесу, необхідно вибрати приміщення, де розміщуватиметься цех. Саме це приміщення буде позначене у реєстраційних документах як юридична адреса бізнесу.
Вибираючи відповідне приміщення, слід враховувати важливі вимоги, яким воно має відповідати:
Оптимальним рішенням буде вибір приміщення на околицях міста або в районі промислової забудови для зниження витрат на оренду.
Ефективне рішення запропонувала японська компанія у галузі переробки паперових відходів. Вони створили машину White Goat's, яка переробляє офісні паперові відходи в туалетний папір. Дане офісне обладнання має низьку продуктивність: з 900 аркушів формату А4 виходить 1 рулон, але не раніше ніж через 30 хвилин. А ось вартість переробного агрегату досить висока - 95 000 $. Хоча економія тут очевидна. Адже собівартість одного рулону становить лише 0,17$, а його роздрібна ціна такої якості – 0,58$.
Витрати на переробку – це вода та електрика. Але терміни окупності дуже сумні. Адже року лише 8760 годин. Навіть якщо цей 600 кілограмовий автомат працюватиме безперервно, то за рік вийде відбити менш ніж 8 000 $. А через 10 років така переробна машина може коштувати вже вдвічі дешевше. Адже це, швидше за все, досвідчений зразок. Набагато вигідніше здавати паперові відходи офісних робіт до приймального пункту макулатури для придбання туалетних витратних матеріалів.