Виготовлення веломобілів своїми руками за 3D-кресленнями

Виробництво триколісних редукторних веломобілів своїми руками є чудовою ідеєю, яка може стати чудовою основою під створення прибуткового бізнесу. У цьому нічого складного. Потрібні лише схеми пристрою та зразки деталей. Тоді залишається лише чітко дотримуватись наявного виробничого алгоритму – і все вийде! Навчайтеся виробляти екологічно чисті транспортні засоби поступово від простого до складного. Коли ви подужаєте складні чотириколісні моделі, можна задуматися про комплектацію веломобіля допоміжним електродвигуном.

Переваги веломобілів та важливі особливості конструкції

Крутий веломобіль.

Веломобіль має свої безперечні переваги перед велосипедом та автомобілем. Що стосується порівняння з автомобілем, то тут все дуже очевидно з головними плюсами веломобіля:

  • істотно нижча ціна;
  • низька вартість обслуговування;
  • немає витрат на паливо;
  • висока екологічність транспортного засобу;
  • краще маневреність;
  • простість конструкції;
  • їздити корисно для здоров'я.

Якщо порівнювати із звичайним велосипедом, то головні переваги веломобіля це:

  1. Низький коефіцієнт опору вітру.
  2. Безпека.
  3. Комфорт.

Останній пункт охоплює одразу кілька факторів комфортної поїздки на веломобілі. Крісло завжди зручніше за будь-яке велосипедне сидіння. Веломобіль із кабіною дозволяє комфортно переміщатися у зимовий період. Веломобіль з кабіною доцільно оснастити системою опалення та кондиціювання. За наявності обігріває електропечі салону можна їздити взимку навіть при -40 градусів. Непогана ідея зробити люк у кабіні веломобіля для зимової риболовлі. Також кабіна захищає комфорт водія від дощу, вітру та прямих сонячних променів. Зручніше слухати музику під час поїздки. На веломобілі комфортніше перевозити відносно важкий та габаритний багаж (наприклад, мішок картоплі на дачу).

За другим пунктом є кілька нюансів, які варто враховувати. Двомісний велосипед більш безпечний будь-якого двомісного велосипеда. Але на ньому не можна буде їздити велосипедними доріжками, тому що його розміри будуть не допустимі. Не можна, щоб ширина транспортного засобу перевищувала 110 см при їзді на велодоріжках. При такій вузькій конструкції сидіння веломобіля має бути розташоване для напівлежачого сидіння, щоб максимально знизити центр ваги та висоту конструкції. Крісло, що напівлежать, зробить веломобіль більш стійким у поворотах без небезпечних кренів, а низький кузов зменшить парусність, створювану бічними вітрами.

Завдяки сучасним літій-іонним акумуляторам все більше з'являються гібридні моделі веломобілів на людській та електротязі. Можливо, у найближчому майбутньому за таких темпів урбанізації населення електричний веломобіль стане головним міським персональним транспортним засобом без негативного впливу на довкілля. Комфортна їзда без пробок, проблем із парковками та стресу для мешканців міста. Цей тренд непомітно для більшості лише набирає обертів. Але якими стане дорожній рух у великих містах, коли вже 2030-го року на планеті проживатиме понад 10 мільярдів жителів?

Як зробити веломобіль своїми руками

Проект триколісного двомісного веломобіля з редуктором:

Модель триколісного веломобіля.

Модель створена у програмі КОМПАС-3D та складається з 242 деталей. Для перегляду та аналізу пристрою моделі використовуйте безкоштовну програму КОМПАС-3D Viewer.

Завантажити 3D-модель.

Проект чотириколісного двомісного веломобіля з переднім приводом:

Модель чотириколісного веломобіля.

Модель створена в програмі SolidWorks і складається з 70 деталей. Для перегляду та аналізу пристрою моделі використовуйте безкоштовну програму eDrawings.

Завантажити 3D-модель.

Використовуючи дані 3D-моделі, веломобіль можна легко та швидко зібрати як конструктор, без стомлюючого вивчення креслень. При необхідності у всіх 3DCAD-програмах є можливість друку креслень за 3D-моделями та їх деталями.

Як зробити веломобіль з велосипеда своїми руками

Простий веломобіль.

Для виготовлення веломобіля одного велосипеда буде мало, тому що веломобіль повинен мати 3 колеса та більше. При виготовленні веломобіля варто звернути особливу увагу на раму. Вона повинна мати ті ж властивості, що і велосипедна. Рама виконана з міцного, але легкого металу, щоб досягти зниження загальної ваги транспортного засобу. Це значно полегшить процес управління транспортом з допомогою м'язової сили. При цьому легка та міцна рама додасть вашому веломобілю швидкісних можливостей.

Веломобіль для дорослих – вело всюдихід:

Велосюдихід.

Монтаж деталей у процесі самостійного виготовлення веломобіля здійснюється у декілька етапів, а саме:

  • Для початку монтуємо раму. Вона являє собою два поздовжньо з'єднані лонжерони з 25-міліметрових сталевих труб, які зазвичай досягають не більше 120 сантиметрів у довжину.
  • На передньому кінці, в якому лонжерони стикаються між собою, слід приварити каретку. Її можна запозичити у будь-якого велосипеда. Це створить необхідний педальний привід.
  • Потім потрібно прикріпити поперечну сталеву балку (внизу лонжеронів за 42 сантиметри від каретної осі). Ця балка зветься траверсою. Вона має 64 см у довжину та 2.8 см у діаметрі. На її кінці монтуються шкворневі втулки, що виготовлені з 18-міліметрових труб. Там, де траверса з'єднана з лонжеронами, утворюється невеликий вигин.
  • Між лонжеронами за 40 сантиметрів від осі вварюється спеціальна розпірка, яка має вушко. На ньому кріпиться крило.
  • Кульова колонка (довжина – 33 см, діаметр – 2.8 см), стійкість, якій забезпечать дві так звані фігурні косинки, приварюється спереду траверси.

Варто відзначити, що ходова частина, колісна підвіска і рульова колонка, що встановлюються на веломобіль, є досить нехитрими механізмами, які досить легко кріпляться, при цьому вони вкрай невибагливі в подальшому обслуговуванні. Та й трансмісія практично не має відмінностей від приводу стандартного дорожнього велосипеда, хоч і ланцюг у неї дещо довший через технічні особливості транспортного засобу, що виготовляється своїми руками.

У даному триколісному веломобілі два передні колеса виконують рульову функцію, тоді як заднє є провідним. Подбайте, щоб обода та шини були міцними, а також не мали видимих дефектів. Сидіння монтуються по черзі із збереженням зазору, що дозволяє двом людям вільно розміщуватися на веломобілі без тісноти та дискомфорту. Кронштейни скріплюються з лонжеронами скобами за допомогою болтів, що уможливлює подальше пересування сидінь на потрібну відстань від педалей.

Можна подбати про м'якість крісел. Просто приклейте на пластикову основу якісний поролон, що вирізає за розміром, а потім обшийте його зверху міцною тканиною. Наприкінці встановлюється редуктор, який наводить веломобіль у рух, що суттєво економить сили водія.

Чи можна їздити на веломобілі дорогами

Найдешевший автомобіль.

Виразно так! Слід лише дотримуватися всіх правил дорожнього руху, дотримуватися крайнього правого ряду, уважно стежити за потоком. Ширина веломобіля або вантажу, що перевозиться, не повинна перевищувати 1-го метра. Швидкість руху має бути в межах 25-30 км/година. Також існує ще кілька інших нюансів пов'язаних зі світловідбивачами, зазначенням поворотів і т.п. (Все описано у правилах дорожнього руху). Але набагато зручніше і безпечніше користуватися велосипедними доріжками, але так само слід дотримуватися ПДР. Їдьте на своє задоволення, дотримуючись правил техніки безпеки та дорожнього руху! Більше того, ваше активне використання триколісного веломобіля з редуктором стане чудовою рекламою вашої продукції.

Як тільки ви повністю навчитеся виготовляти двомісні веломобілі (для цього зазвичай вистачає однієї чи кількох збірок), можна приступати до відкриття власного бізнесу з виробництва та продажу транспортних засобів даного типу. Придбавши всі необхідні деталі (багато з них можна взяти, розібравши старі велосипеди), ви за один день зможете зробити функціональний веломобіль, вартість якого у роздрібному продажу багаторазово окупить ваші витрати. Якщо ж віддати перевагу придбанню комплектуючих, що були у використанні, тоді ви зможете заощадити ще більше. Щоправда, у такому разі постраждає товарний вигляд веломобіля, що може відлякати потенційних клієнтів, тому економія важлива, але тільки в міру і не на шкоду розвитку власної справи.

Дослідні механіки зазначають, що рентабельність бізнесу щодо реалізації подібного транспорту може досягати 200%! То чому б не зайнятися цим прямо зараз? З нашими ідеями та кресленнями вам це повністю під силу!

ua ru