Їдальня – це успішно працюючий бізнес в умовах кризи. Доступну їжу купуватимуть завжди! Вареничні, пельмові та інші види їдалень завжди отримують постійних клієнтів. А у періоди фінансових криз кількість їх відвідувачів навіть зростає. Адже шар населення із середнім рівнем доходів починає рідше відвідувати ресторани і частіше віддають перевагу на користь їдалень.
Зверніть увагу на галузь громадського харчування та проаналізуйте, як легко вона переживала фінансові кризи. Як каже Євген Чичваркін: «найзатребуваніший бізнес – це обслуговування бідних». Дійсно хоч людей з рівнем доходу нижче середнього менше грошей їх завжди більше і вони купують тільки найпопулярніші товари. Також бідні кількісно більше купують товарів, ніж багаті. Про це дуже добре знають у компаніях з обслуговування бідних верств населення таких як: McDonald's, Coca Cola, KFC та інші.
Їдальня – це важливий елемент громадського харчування, де за невисоку ціну можна підкріпитись гарячими стравами та напоями протягом робочого дня. Відкриття закладів подібного плану практично завжди виправдовує себе безпосередньо з фінансового боку, головне – правильно скласти бізнес-план і, природно, визначитися із місцем розташування.
У нашому прикладі їдальня на 50 осіб розташовуватиметься у сучасному бізнес-центрі. Це забезпечить велику приплив людей протягом усього робочого дня. На початкових етапах першими відвідувачами можуть стати робітники-будівельники, які займаються будівництвом будівлі.
Для відкриття місця громадського харчування потрібно врахувати велику кількість нюансів, які вплинуть на подальший розвиток закладу:
Обов'язковими умовами для відкриття їдальні є наявність двох виходів (головний та запасний) та поділ простору закладу на кухню та зал для відвідувачів.
Якщо приміщення вже взято в оренду, то насамперед слід закупити все необхідне обладнання. Для їдальні це:
Наступний крок – добір персоналу. Поставтеся до цієї справи з максимальною уважністю, адже від цього найбільше залежить сподобатися ваш заклад клієнтам чи ні. Кухарі мають уміти готувати традиційні страви слов'янської кухні. Так ви залучите максимальну кількість контингенту. Бізнес-план передбачає наступний склад персоналу:
Рекламна компанія має передувати відкриттю та проводитися постійно навіть після широкої популяризації закладу. Основні шляхи маркетингу:
Меню має бути максимально простим зрозумілим та повсякденним. Обов'язковою є наявність перших страв (борщ, кілька видів супів), різноманітних гарнірів, других страв, салатів та десертів. Проводьте акції та програми знижок на деякі види продукції. Наприклад, щовівторка знижка -15% на першу страву, а щоп'ятниці -15% на другу. Середа - пельменний день, пельмені зі знижкою -10%. Так ви зможете здобути велику популярність серед своїх клієнтів. У майбутньому (з метою залучення більшого контингенту людей) можливе запровадження нової кухні, наприклад, японської чи італійської.
На основі складеного бізнес-плану розрахуємо приблизну витрату при відкритті їдальні:
Звідси випливає, що витрати в перший рік становитимуть приблизно 39 000$.
Основний дохід їдальні – продаж гарячих страв та забезпечення їжею застіль, вечірок та банкетів. Залежно від потоку клієнтів та популярності закладу окупність становить 1,5 – 2 роки, що є вкрай високим показником.
При правильній організації закладу та його вигідному розташуванні можна отримувати стабільний дохід, який на рік становитиме 25 000$ – 35 000$. Сподіваємося, що запропонований бізнес-план допоможе вам у ваших починаннях, і ви зможете повернути ваше капіталовкладення у найкоротші терміни.