Їдальня як малий бізнес завжди у плюсі навіть у кризу

Їдальня – це успішно працюючий бізнес в умовах кризи. Доступну їжу купуватимуть завжди! Вареничні, пельмові та інші види їдалень завжди отримують постійних клієнтів. А у періоди фінансових криз кількість їх відвідувачів навіть зростає. Адже шар населення із середнім рівнем доходів починає рідше відвідувати ресторани і частіше віддають перевагу на користь їдалень.

Їдальня надійніша за ресторан як бізнес

Їдальня в бізнес-центрі.

Зверніть увагу на галузь громадського харчування та проаналізуйте, як легко вона переживала фінансові кризи. Як каже Євген Чичваркін: «найзатребуваніший бізнес – це обслуговування бідних». Дійсно хоч людей з рівнем доходу нижче середнього менше грошей їх завжди більше і вони купують тільки найпопулярніші товари. Також бідні кількісно більше купують товарів, ніж багаті. Про це дуже добре знають у компаніях з обслуговування бідних верств населення таких як: McDonald's, Coca Cola, KFC та інші.

Їдальня – це важливий елемент громадського харчування, де за невисоку ціну можна підкріпитись гарячими стравами та напоями протягом робочого дня. Відкриття закладів подібного плану практично завжди виправдовує себе безпосередньо з фінансового боку, головне – правильно скласти бізнес-план і, природно, визначитися із місцем розташування.

На що звернути увагу при відкритті їдальні

Зона їдальні.

У нашому прикладі їдальня на 50 осіб розташовуватиметься у сучасному бізнес-центрі. Це забезпечить велику приплив людей протягом усього робочого дня. На початкових етапах першими відвідувачами можуть стати робітники-будівельники, які займаються будівництвом будівлі.

Для відкриття місця громадського харчування потрібно врахувати велику кількість нюансів, які вплинуть на подальший розвиток закладу:

  1. Форма ведення бізнесу. Ідеальним вибором стане індивідуальне підприємництво. Це забезпечить вас необхідною свободою дій на всіх етапах розвитку проекту.
  2. Місце розташування їдальні. Підберіть ділянку, на якій сконцентровано максимальну кількість підприємств. Найоптимальнішим рішенням стане бізнес-центр, ТРЦ, діловий район міста.
  3. Інтер'єр. Грамотно спроектуйте лінію самообслуговування. Скоротіть мінімум операцій самообслуговування для клієнтів. Все має бути максимально зручним та затишним.
  4. Цінова політика. Їдальня не передбачає вишуканих страв та витонченого сервісу. Тут люди розраховують смачно та недорого підкріпитися безпосередньо протягом робочого дня.
  5. Послуги, які надає заклад. Чим більший спектр можливостей їдальні, тим більший дохід вона принесе. Наприклад, крім виготовлення та продажу гарячих сніданків та обідів, можна організовувати дні народження, зустрічі випускників та інші вечірки.
  6. Конкуренція на ринку. Врахуйте помилки інших закладів такого плану. Наприклад, не можна розміщувати їдальню на другому поверсі – це одразу -60% потоку відвідувачів. Виправте їх під час будівництва та організації роботи своєї їдальні, щоб звернути потік людей у ваш бік.
  7. Виберіть свій стиль та фірмові фішки. Ваша їдальня може працювати цілодобово (якщо в цей час у бізнес-центрі є люди) або доставляти продукти безпосередньо до офісів.

Обов'язковими умовами для відкриття їдальні є наявність двох виходів (головний та запасний) та поділ простору закладу на кухню та зал для відвідувачів.

Бізнес план їдальні на 50 місць

Самообслуговування.

Якщо приміщення вже взято в оренду, то насамперед слід закупити все необхідне обладнання. Для їдальні це:

  • варочні поверхні для приготування гарячих страв;
  • духові шафи для запікання;
  • столи для нарізки, оброблення та видачі їжі;
  • мийка;
  • предмети меблів для клієнтів (столи, стільці, крісла, вішалки тощо);
  • посуд різного призначення.

Наступний крок – добір персоналу. Поставтеся до цієї справи з максимальною уважністю, адже від цього найбільше залежить сподобатися ваш заклад клієнтам чи ні. Кухарі мають уміти готувати традиційні страви слов'янської кухні. Так ви залучите максимальну кількість контингенту. Бізнес-план передбачає наступний склад персоналу:

  • керівник;
  • кухар;
  • помічника кухаря;
  • одна посудомийка;
  • один вантажник;
  • менеджер з клінінгу;
  • один касир.

Меню та реклама

Меню на вибір.

Рекламна компанія має передувати відкриттю та проводитися постійно навіть після широкої популяризації закладу. Основні шляхи маркетингу:

  • розташування інформації на банерах та білбордах у бізнес-центрі, а також у його окрузі;
  • роздача листівок (рада, щоб краще брали листівки, додайте до них безкоштовну кулькову ручку в подарунок);
  • інтернет-розсилки;
  • розміщення оголошень до місцевих журналів та газет;
  • аудіореклама безпосередньо в бізнес-центрі (якщо така можливість є).

Меню має бути максимально простим зрозумілим та повсякденним. Обов'язковою є наявність перших страв (борщ, кілька видів супів), різноманітних гарнірів, других страв, салатів та десертів. Проводьте акції та програми знижок на деякі види продукції. Наприклад, щовівторка знижка -15% на першу страву, а щоп'ятниці -15% на другу. Середа - пельменний день, пельмені зі знижкою -10%. Так ви зможете здобути велику популярність серед своїх клієнтів. У майбутньому (з метою залучення більшого контингенту людей) можливе запровадження нової кухні, наприклад, японської чи італійської.

Чи вигідний бізнес на їдальнях?

На основі складеного бізнес-плану розрахуємо приблизну витрату при відкритті їдальні:

  1. Оренда площі, на рік – 15000$;
  2. Закупівля обладнання – 7500$;
  3. Оплата праці персоналу, на рік – 14000$;
  4. Витрати на рекламу на рік – 1500$;
  5. Інші витрати рік – 1000$;
Лінія самообслуговування.

Звідси випливає, що витрати в перший рік становитимуть приблизно 39 000$.

Основний дохід їдальні – продаж гарячих страв та забезпечення їжею застіль, вечірок та банкетів. Залежно від потоку клієнтів та популярності закладу окупність становить 1,5 – 2 роки, що є вкрай високим показником.

При правильній організації закладу та його вигідному розташуванні можна отримувати стабільний дохід, який на рік становитиме 25 000$ – 35 000$. Сподіваємося, що запропонований бізнес-план допоможе вам у ваших починаннях, і ви зможете повернути ваше капіталовкладення у найкоротші терміни.

ua ru